Hello, my name is Johannes Kristmann, I’m an independent game developer. I make the games I believe in, I talk about things that I feel are important and I’m a proud father of two wonderful kids.
About
Johannes Kristman
Short Bio English
Johannes Kristmann has been working for more than 10 years as a Gamedeveloper in Berlin. After being part in AAA-productions such as “Specops: The Line” he co-founded the indiestudio Maschinen-Mensch in 2014. There he created the pixelart game “The Curious Expedition”, which won the german developer award for “Best independent game” in 2015. Besides developing games he is an active part of the german independent scene, co-founded Berlin’s first indie developer collective “Saftladen” and hosts gamejams about politics in games for Maschinen-Mensch and the Goethe-Institute in varies countries across the world.
Short Bio Deutsch
Johannes Kristmann arbeitet seit über 10 Jahren als Spieleentwickler in Berlin. Nach seiner Tätigkeit als Gamedesigner in Großproduktionen wie “Specops: The Line” gründete er 2014 zusammen mit Riad Djemili das Indiestudio Maschinen-Mensch. Dort schuf er das Pixelartspiel “The Curious Expedition”, das 2015 als bestes deutsches Indiegame mit dem Entwicklerpreis ausgezeichnet wurde. Neben der Entwicklung engagiert er sich für die deutsche Spieleszene, ist Mitgründer des Berliner Spieleentwicklerkollektivs “Saftladen” und reist im Auftrag von Maschinen-Mensch und dem Goethe-Institut um die Welt, um in verschiedenen Ländern politische Gamejams zu organisieren.
Experience
Gamedesign
Leveldesign
Environment Art
Scripting
Pixelart
3D Modeling
Video editing
Mentoring
Marketing & PR
Tools
Unity Engine
Unreal Engine 3 & 4
SideFX Houdini
Autodesk Maya
Adobe Photoshop
Adobe Premiere & After Effects